تور دبی

تور دبی

تور دبی

تور دبی

شهر دبی

دُبِی (به عربی: دبیّ) (به انگلیسی: Dubai) یگانه از شهرهای مملکت امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب مملکت ایران و در محیط خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان پیمان دارد. دبی بزرگ‌ترین شهر مملکت امارات نیز می‌باشد.


نخستین اشاره‌های تاریخی در دبی از سنه ۱۰۹۵ میلادی ثبت شده‌است قیمت تور دبی  و نخستین نشانه‌های شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ برمی‌گردد. دبی در سنه ۱۸۳۳ به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به طور رسمی به عنوان یک شهر بنیان نهاده شد. جایگاه جغرافیایی مهم این شهر، مایه شد تا در سده بیستم به یک بندر مهم تبدیل شود. در سال ۱۹۶۶ و با کشف نفت در دبی، دبی و کشور قطر تصمیم به راه‌اندازی یک یکتا پولی جدید بنام «مجلس نقد قطر و دبی»، به جای «روپیهٔ خلیج» که قبل از این پول رایج بود گرفتند. کشف نفت منجر شد تا کارگران خارجی برای کار در این شهر به سرعت به آن نقل مکان کنند به طوری که در مدت زیاد کوتاهی ۳۰۰ درصد به جمعیت آن افزوده شد و آن را به یکی از منابع مهم جهانی نفت تبدیل کرد. دبی جدید از زمانی که بریتانیا آن را در سنه ۱۹۷۱ ترک کرد آغاز به شکل گرفتن کرد. در این زمان، دبی به همراه ابوظبی و ۴ شیخ‌نشین دیگر مملکت امارات متحده عربی را پایه‌گذاری کردند. یک سال پس شیخ‌نشین رأس‌الخیمه به کشور امارات پیوندیدن ولی قطر و بحرین تصمیم گرفتند که هرکدام یک کشور خودکفا باشند. در سال ۱۹۷۳ مختلط امارات به عنوان یکتا پولی رسمی امارات معرفی شد و به این ترتیب دبی و قطر اتحادیهٔ پولی بین خویش را منحل کردند. در سال ۱۹۷۹ در احد از محله‌های دبی با اسم جبل علی یک منطقهٔ آزاد تجاری ساخته شد که به شرکت‌های بیگانه فرمان واردات و صادرات بدون محدودیت را می‌داد. با آغاز جنگ کنداب فارس در سنه ۱۹۹۰ سرمایه‌داران و تاجران پول‌ها و دارایی‌های خویش را از این شهر خارج کردند که مایه شد اوضاع اقتصادی این شهر برای مدتی بحرانی بشود اما با تحول فضای سیاسی، دوباره رونق خود را به دست آورد.


امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده‌است. اگرچه اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد کرد ولی اغلب درآمد دبی از آزادگاه جبل علی، فروش ملک به شهروندان بیگانه در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور مجدد کالا، ترانزیت رهنورد و کالا و در ضمن سرنوشت بزرگواری نیز از گردشگری و سایر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می‌شود. دبی به تازگی پروا جهانیان را از راه ساخت و سازهای بزرگ و همین‌طور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان‌انگیز به خویش جلب کرده‌است.


در سال‌های نهایی دههٔ ۲۰۰۰ میلادی به خاطر بحران‌های مالی گسترده در جهان، ساخت و ساز املاک در دبی برای مدت ۳ سنه با دشواری جدی روبه‌رو شد. هر چند دبی توانست بنا بر یک برنامه تدریجی و مداوم خویش را بهبود بخشد. در سنه ۲۰۱۲ دبی ۲۲مین شهر گران‌قیمت عالم و گران‌قیمت‌ترین شهر خاورمیانه شناسایی شد.


در سنه ۲۰۱۳ دبی توانست حقِ داشتن و برگزاریِ اِکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. اِکسپو سومین رخداد مهم گیتی بعد جام جهانی فوتبال و المپیک است و به «المپیک کشورهت» نامدار است. این اولین بار است که یک شهر از خاورمیانه توانست میزبانی این مهم‌ترین نمایشگاه جهان را به‌دست‌آورد. پیش‌بینی‌ها اثر می‌دهد اکسپو ۲۰۲۰ برای دبی بیش از ۲۳ میلیارد دلار سود خواهد داشت.  شهرهای اطراف دوبی ۱- از سمت شمال شهر دوبی اولین شهر شارجه است که این شیخ نشین بسیار شهر مذهبی است و حتی در هتلهای ان فرمان موسیقی زنده در ان را ندارند و از عقیده اجاره خانه برای کسانی که شدامد بامداد شارجه به دوبی را به جون می‌خرند بسیار فرق دارد واز تظر اقتصادی بهتر. علی سامره و جواد نکونام از آنگونه بازیکنان ایرانی فوتبال بودند که در سال‌های ۲۰۰۶–۲۰۰۷ درتیم الشارجه بازی می‌کردند. ۲- از سمت شمال بعد از شهر شارجه عجمان است. این شیخ نشین حدود ۳۰ لغایت ۴۰ دقیقه رانندگی از دوبی فاصله دارد؛ و از نظر کرایه منزل از شارجه نیز ارزان‌تر است. مسعود شجاعی، جواد کاظمیان از آنگونه بازیکنانی بودند که حضور در این شهر و بازی در تیم عجمان را تجربه کردند. ۳- از سمت شمال عجمان که پشت راز گذاشته می‌شود شهر حقیر ام القوین است که جمعیت کمی در آنجا ساکن هستند در این شهر باشگاه فوتبال این شهر در لیگ بخش یک امارات حضور دارند. ۴- راه شمال را که پیوسته دهید به شهر راس الخیمه می‌رسید که جمعیت قابل توجهی دارد و با شارجه تساوی می‌کند.رزرو تور دبی  این شهر الی دوبی ۲ ساعت رانندگی زمان می‌برد؛ که از ۲ گذرگاه آزاد مسیر الامارات مسیر مستقیم و تند ان است و از طریق راه شهری که دوبی به تور دبی  شارجه، عجمان، ام القوین و راس الخیمه است. این راه به علت درون شهر بودن و وجود ترافیک ۳ ساعت سررسید می‌برد، رضا عنایتی، پژمان نوری، مازیار زارع، رجب زاده، از جمله بازیکنانی بودند که در تیم این شهر در لیگ امارات بازی می‌کردند. ۵. شهر الذید که در سمت شرق دوبی است و نزدیک ۳۰ دقیقه رانندگی از سمت جاده فرودگاه شارجه می‌باشد. شهری حقیر با یک میدان درون شهر و مردمانی آرام. ۶- پس از شهر الذید حدود ۹۰ کیلومتر تا شهر مسافی فاصله است به سمت شرق - شهر مسافی یک میدان کوچک دارد و اکثر جمعیت ان در همان نقطه ساکن هستند. در سمت چپ میدان باشگاه فوتبال المسافی هست که در لیگ یک امارات حضور دارد. نوید فریدی از بازیکنان ایرانی این تیم در سال‌های ۲۰۰۹ الی ۲۰۰۱۱ در این باشگاه حضور داشت. ۷- بعد از مسافی با ۳۰ دقیقه فاصله به فجیره می‌رسید. این شیخ نشین در زمینه دادو ستد با عمان زیاد فعال است به انگیزه نزدیکی با عمان و وصل بودن به دریای عمان. ۸ - فجره به سمت شرق دریای عمان است و به سمت شمال شرقی که پیش می‌روید به شهر العروبی می‌رسید. این شهر شهر زیاد آرامی است و مردمانی زیاد میهمان نواز. این شهر نیز در لیگ یک امارات سالهاست که تیم دارد و بهشاد یاور زاده از آنگونه بازیکنان ایرانی ان شهر در سنه ۲۰۱۰ بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.